Vaccinatieschema konijn

Sinds vorig jaar werken wij met het nieuwe konijnenvaccin van Intervet. Vanwege de verbeterde samenstelling van dit vaccin hoeven konijnen voortaan nog maar eens per jaar gevaccineerd te worden.

Voordelen van het nieuwe vaccin tegen Myxomatose en VHS:

• Het biedt betere en langere bescherming tegen deze ziekten;
  • Het hoeft maar eens per jaar gegeven te worden;
  • Het is langer houdbaar waardoor uw konijn niet op een apart spreekuur hoeft te komen.

Tijdens de vaccinatie geven onze dierenartsen uw konijn niet alleen een prikje. Ze controleren ook de gezondheid van uw konijn. Daarbij besteden ze aandacht aan het volgende:

• Hart en longen;
  • Buik en achterkant;
  • Ogen, neus en oren;
  • Gebit (snijtanden);
  • Vacht en nagels.

Daarnaast wegen ze uw konijn en als het nodig is, knippen ze de nagels. Bovendien adviseren zij u graag over voeding en verzorging, dus aarzel niet om vragen te stellen!

De kosten van een gezondheidscontrole inclusief vaccinatie, vindt u bij onze tarieven.

Voor het maken van een vaccinatie-afspraak kunt u contact opnemen met onze kliniek.

Locaties

Oudenoord

Oudenoord  400
3513 EX Utrecht