Home > Uw dierenvraag > Alles over konijnen

ABC over konijnen

De meest voorkomende symptomen, aandoeningen, onderzoeken en behandelingen hebben we in onze kennisbank samengebracht. Middels de ABC kunt u met behulp van specifieke zoekwoorden vinden wat u zoekt. Of maak gebruik van onze zoekfunctie (blauwe knoop rechter zijde van uw scherm).

Als u geen antwoord kunt vinden op uw vraag, neem dan gerust contact met ons op!

Zoekresultaten op alfabet
Castratie konijn | Chirurgie
Rammen kunnen gemiddeld vanaf 3 maanden al vruchtbaar zijn en kunnen net als katers sproeigedrag vertonen.
Gebitsbehandelingen Konijnen | Ziektes & Behandelingen
Sterkliniek dierenartsen Utrecht heeft speciale instrumentaria en technieken om het gebit van uw konijn of knaagdier poliklinisch bij te werken, zonder dat uw dier hiervoor onder narcose hoeft.
Gezondheid | Veelgestelde vragen
U vraagt zich af wat uw konijn nodig heeft om gezond en vrolijk te blijven?
Niet eten | Symptomen
Als uw konijn een dag niet eet, is dit een spoedgeval en dus sterk aan te raden om een afspraak te maken.
Ontwormen | Preventie & Gezondheid
Standaard ontwormen is bij konijnen niet nodig.
Poep | Symptomen
Konijnen produceren twee soorten keutels: droge ronde keutels en vochtige, druiventrosvormige nachtkeutels, ook wel caecotrofen of blinde darm keutels genoemd.
Sterilisatie voedster | Chirurgie
Door uw voedster te laten steriliseren, kunt u baarmoederproblemen, territoriumgedrag en schijnzwangerschap voorkomen.
Vaccineren | Preventie & Gezondheid
Om een dier te vaccineren moet het volledig gezond zijn. Voorafgaand aan elke vaccinatie voeren wij daarom een uitgebreide gezondheidscontrole uit. Bekijk ons vaccinatie advies voor konijnen.
Voedingsadvies | Preventie & Gezondheid
Konijnen zijn planteneters en hebben een heel groot maagdarmstelsel, ze eten en poepen de hele dag door. Een goede voeding is dan ook van levensbelang.
Ziek | Symptomen
Verschillende ziekte symptomen bij een konijn.